Klienci
Klienci to nasi goście i partnerzy, dla których cały czas się rozwijamy. Zgodnie z filozofią „Razem najlepiej” chcemy być coraz bliżej nich i oferować kompleksowe wsparcie w zakresie poprawy warunków mieszkaniowych. Cały czas poszerzamy ofertę o kolejne przyjazne środowisku rozwiązania i usługi, które są dostępne dla każdego. Łącznie w sprzedaży jest ponad 25 tys. zrównoważonych produktów dla domu i ogrodu (SHP), a wśród nich ok. 2 tys. produktów oznaczonych symbolem „Green Star”, szczegółowo zweryfikowanych pod kątem wpływu na środowisko. Ich udział w sprzedaży z roku na rok rośnie i dalszy rozwój tego segmentu jest jednym z naszych priorytetów na najbliższe lata. W 2023 roku sprzedaży zrównoważonych produktów dla domu stanowiła 41% całkowitej sprzedaży Castorama.
„Czyste Powietrze” i program poprawy efektywności energetycznej polskich domów
Ok. 5 milionów polskich domów wymaga termomodernizacji. Utrata ciepła przez nieodpowiednią izolację oraz wykorzystywanie kotłów starego typu nie tylko przyczynia się do większego zużycia energii na ogrzewanie, ale też wpływa na jakość powietrza w naszym kraju. Dzięki uruchomionemu programowi "Czyste Powietrze", chcemy wspierać Polaków w poprawie efektywności energetycznej w ich domach i ograniczaniu wpływu na środowisko.
Nasz cel jest prosty - pomagamy ludziom ogrzać domy, nie ogrzewając przy tym planety. W tym celu wprowadziliśmy program Efektywności Energetycznej, w ramach którego oferujemy wachlarz produktów i usług (oznaczonych symbolem „Czyste Powietrze”, np. efektywne źródła ciepła, fotowoltaika, izolacja termiczna, stolarka zewnętrzna, wentylacja mechaniczna), które pomogą klientowi skutecznie zmodernizować swój dom. Jednocześnie wspieramy go w uzyskaniu dofinansowania rządowego w ramach programu „Czyste Powietrze” ze środków Unii Europejskiej oraz otrzymaniu preferencyjnego kredytu.
Głowna idea, która towarzyszy tej inicjatywie to kompleksowość - wszystko odbywa się sprawnie pod jednym dachem sklepu Castorama, w ramach jednej oferty. Zapewniamy eksperckie wsparcie, a także produkty i realizację montażu w ramach 8% stawki VAT, dzięki czemu można zaoszczędzić ponad 12% na samych usługach wykonania. Inwestor może zyskać nawet do 136 tys. zł wsparcia z programu, w zależności od poziomu dofinansowania, do którego się kwalifikuje.
136 200zł – maksymalna kwota dofinansowania w ramach programu ”Czyste Powietrze”
2,5 tys. – tyle produktów z oferty Castoramy jest oznaczona symbolem ”Czyste Powietrze” (2023) i może podlegać dofinansowaniu
63 – liczba Ekspertów ds. Efektywności Energetycznej (lipiec 2024)
Staramy się ułatwiać naszym klientom podejmowanie odpowiedzialnych wyborów, dlatego oznaczyliśmy najciekawszą gamę produktów dla zrównoważonego domem symbolem „Green Star”.
Oznaczenie „Green Star” potwierdza, że dany produkt został szczegółowo zweryfikowany i uznany za mniej wpływający na środowisko w określonej kategorii – np. jest wykonany z materiałów alternatywnych lub z recyclingu, przyczynia się do poprawy efektywności energetycznej, pozwala zaoszczędzić zasoby (np. wodę) lub jest zaprojektowany z myślą o dłuższej żywotności.
W ofercie Castoramy znajduje się ok. 2 tys. produktów „Green Star”, które są podzielone na dwie kategorie oraz dziewięć cech.
2 tys. – liczba produktów z symbolem „Green Star”
45% - cel na 2024 rok związany z udziałem produktów zrównoważonych dla domu i ogrodu (SHP) oraz Green Star, w ogólnej sprzedaży Castoramy
W naszej ofercie posiadamy dziesiątki tysięcy produktów i zdajemy sobie sprawę z tego, jaki mogą mieć wpływ na środowisko, gdy trafią do obiegu. W związku z tym dążymy do tego, by służyły klientom jak najdłużej i były wykorzystywane efektywnie. Poprzez wprowadzone przez nas rozwiązania chcemy ograniczać ilość odpadów i budować pro-środowiskowe nawyki.
Klienci i Planeta to dwa kluczowe filary, na których zbudowana jest nasza strategia odpowiedzialnego biznesu. Inicjatywą, która łączy te dwa obszary jest usługa Castorent, która funkcjonuje w 25 sklepach Castorama (2023).
Polega ona na wypożyczaniu sprzętów marek własnych (Erbauer, MacAllister, Magnusson) na dogodnych warunkach, bez konieczności zakupu. Rozwiązanie to przynosi wiele korzyści i sprawia, że wybrane produkty są bardziej dostępne. Jest to rozwiązanie dla tych osób, dla których cena jest barierą powstrzymującą przed zakupem oraz dla tych, którzy wiedzą, że z danego produktu skorzystają raz lub bardzo sporadycznie, nie potrzebują danego sprzętu na stałe i nie chcą generować potencjalnych elektrośmieci.
W związku z tym, że oferta jest stale poszerzana o sprzęt przyjazny środowisku, jest to też doskonała okazja, by przetestować i przekonać się do rozwiązań elektrycznych lub efektywnych energetycznie. Można w ten sposób przełamać swoje obawy lub wątpliwości związane z korzystaniem z pro-środowiskowych urządzeń.
Starając się odpowiedzieć na potrzeby klientów i jednocześnie ograniczyć ilość elektroopadów poprzez wydłużenie cyklu życia produktów, rozwijamy usługę napraw.
Rocznie Castorama nadaje nowe życie aż 50 tys. urządzeń, a sprzęt pod szyldem naszych marek własnych można oddawać do serwisu dożywotnio, niezależnie od gwarancji. Castorama Polska jest liderem w grupie Kingfisher pod względem naprawionych produktów.
Obok usługi Castorent, jest to kolejna z inicjatyw z obszaru Product Lifecycle Managment, która wpisuje się w naszą strategię odpowiedzialnego biznesu.
50 tys. – tyle produktów marki własnej Castorama jest bezpłatnie naprawianych w ciągu roku