Przejdź do głównej treści

Akt o usługach cyfrowych

Informacje wymagane przez Akt o Usługach Cyfrowych („DSA”)

Poniżej przekazujemy istotne informacje, których podanie jest wymagane przez Akt o Usługach Cyfrowych (ang. Digital Services Act, dalej jako „DSA”).

Podmiotem świadczącym usługę udostępnienia platformy internetowej castorama.pl jest Castorama Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krakowiaków 78, 02-255 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS za numerem 0000024785, kapitał zakładowy 54.808.000 zł, NIP 526-10-09-959, BDO: 000009159, adres e-mail: bok@castorama.pl („Castorama”).

Punkty kontaktowe

  • Adres punktu kontaktowego dla odbiorców usługi oraz zaufanych podmiotów sygnalizujących: 
  • Adres punktu kontaktowego dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych: BOK@castorama.pl . Komunikacja jest możliwa w języku polskim i angielskim.
    Contact address for Member State’s authorities, the Commission and the European Board for Digital Services: BOK@castorama.pl . Communication is possible in Polish and English.

Moderowanie treści

Castorama zastrzega sobie prawo do moderowania treści zamieszczonych przez odbiorców usługi w Serwisie Castorama.pl, jeżeli naruszają przepisy obowiązującego prawa, postanowienia Regulaminu Serwisu Castorama.pl i Aplikacji Mobilnej Castorama oraz innych regulaminów mających zastosowanie do usług, w ramach których na platformie internetowej zamieszczane są treści. W przypadku przekazania przez odbiorców usługi nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem Serwisu Castorama.pl i Aplikacji Mobilnej Castorama, Castorama może podjąć wobec tych podmiotów środki określone we wskazanym Regulaminie (dostępnym pod adresem: https://www.castorama.pl/regulaminy ).

Castorama może prowadzić moderację w sposób automatyczny lub manualny. Castorama w przypadku komentarzy/opinii wystawianych przez odbiorców usługi stosuje automatyczną (algorytmiczną) weryfikację pod kątem wyszukiwania słów uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe.

Regulamin Serwisu Castorama.pl i Aplikacji Mobilnej Castorama  określa rodzaje treści uznawane za niedozwolone do publikowania w ramach serwisu Castorama.pl i Aplikacji Mobilnej Castorama.

Zgłaszanie nielegalnych treści

Poniżej zamieszczamy link prowadzący do formularza kontaktowego, który może być wykorzystany przez dowolną osobę lub podmiot w celu zgłoszenia nielegalnych treści.

"Nielegalne treści" oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.

Link do formularza zgłaszania nielegalnych treści:

Informacja dotycząca szeregowania (plasowania) produktów.

W ramach platformy internetowej są stosowane rozwiązania pozwalające odbiorcom usługi dokonywać sortowania wyświetlanych produktów, jak również stosowane są rozwiązania prowadzące do wyświetlania rekomendacji produktów.

Więcej informacji na temat sortowania oraz rekomendacji produktów znajduje się w zakładce 

Castorama może przyznawać również określonym produktom i ofertom wyższe pozycjonowanie (niż wynikałyby z zastosowanych kryteriów sortowania i rekomendacji) w zamian za wnoszone opłaty.  Tego rodzaju oferty będą odpowiednio oznaczone w wynikach wyszukiwania w celu zaznaczenia, że są to oferty promowane/sponsorowane.

Informacje o nielegalnym produkcie lub nielegalnej usłudze sprzedanych na platformie internetowej.

Z zgodnie z art. 32 DSA, pod poniższym linkiem publikujemy ewentualne informacje o nielegalnych produktach lub usługach, które zostały sprzedane na platformie internetowej castorama.pl, w przypadkach, gdy nie możemy przekazać takich informacji bezpośrednio wskutek braku posiadania danych kontaktowych wszystkich zainteresowanych Klientów.

Informacja dotycząca wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Castorama.

Odbiorcy usługi, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia nielegalnych treści mogą, w ciągu 6 miesięcy od poinformowaniu ich o decyzji, wnieść skargę na decyzję podjętą przez Castorama po otrzymaniu zgłoszenia lub na następujące decyzje podjęte przez Castorama ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez Użytkowników stanowią nielegalne treści lub są niezgodne z Regulaminem Serwisu Castorama.pl i Aplikacji Mobilnej Castorama:

  • decyzje w sprawie usunięcia informacji (w tym opinii/komentarzy) lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji;
  • decyzje w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz odbiorców usługi;
  • decyzje w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta użytkownika;
  • decyzje w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez Użytkowników.

Wniesienie skargi jest bezpłatne. Skargę można wnieść za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się pod linkiem poniżej:

Informacja o możliwości korzystania przez odbiorców usługi z pozasądowego rozstrzygania sporów.

Odbiorcy usługi, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia, do których skierowane są następujące decyzje Castorama:

  • wydane na skutek otrzymanego przez Castorama zgłoszenia;
  • wydane w sprawie usunięcia informacji lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji;
  • wydane w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi (w pełni lub częściowo) na rzecz odbiorców usług;
  • wydane w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorcy usługi;
  • wydane w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorcę usługi;

mogą skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporu. Takie osoby lub podmioty mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego zgodnie z art. 21 DSA, w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w  odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Castorama. Skorzystanie z tego uprawnienia nie pozbawia prawa do wszczęcia postępowania przed sądem.

Statystyki dotyczące liczby aktywnych odbiorców Usługi

Średnia liczba aktywnych miesięcznie odbiorców usługi świadczonej na platformie internetowej castorama.pl wynosi 4 176 838 (ostatnia aktualizacja: 01.2025).

Wskazana liczba odbiorców usługi obliczona została jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy z uwzględnieniem okresu świadczenia usług castorama.pl przed uruchomieniem internetowej platformy handlowej.