Przejdź do głównej treści

Sortowanie ofert i produktów

Sortowanie

Przeglądając ofertę produktową na Platformie Sklepowej Castorama możesz łatwo sortować wyniki według różnych kryteriów. Dzięki temu szybciej znajdziesz to, czego potrzebujesz – niezależnie od tego, czy najważniejsza jest dla Ciebie cena, popularność produktu, czy trafność wyszukiwania.

Podczas przeglądania ofert na Platformie Sklepowej Castorama, możesz sortować listę produktów według następujących kryteriów:

  • Trafność 

  • Cena malejąco 

  • Cena rosnąco 

  • Najwyżej oceniane 

Dzięki temu łatwiej znajdziesz to, czego szukasz. 
 

Sortowanie według trafności

Sortowanie według trafności oznacza, że produkty są wyświetlane według tego, jak dobrze pasują do danego kryterium wyszukiwania (zastosowanych słów kluczowych lub wybranej kategorii). Gdy nie wybierasz żadnego konkretnego sposobu sortowania, jak cena czy ocena, strona Platformy Sklepowej Castorama automatycznie ustala kolejność produktów na podstawie ich "osiągów" i "dopasowania". Kryteria te są zastosowane jako domyślne, gdyż to one najczęściej pozwalają na wyświetlenie produktu rzeczywiście poszukiwanego przez Klientów.  

Osiągi odzwierciedlają popularność w danej kategorii lub zapytaniu – liczy się na przykład to, jak często produkty są kupowane, oglądane czy dodawane do koszyka. Dopasowanie odnosi się do tego, jak trafnie produkty pasują do Twojego zapytania, np. jak często słowa z Twojego wyszukiwania pojawiają się w opisie produktu.

Dodatkowo, zespół Castorama może wprowadzać specjalne zasady, które wpływają na kolejność wyświetlania produktów. Możemy na przykład: polecać nowe produkty, pozycjonować niżej produkty niedostępne w magazynie lub eksponować produkty związane z aktualnymi promocjami. Dzięki temu łatwiej znajdziesz atrakcyjną ofertę.

Sortowanie po cenie

  • O kolejności decyduje cena produktu. Możesz wybrać, czy chcesz zobaczyć oferty sortowane od najtańszych, czy od najdroższych. 

Sortowanie po najwyżej ocenionych

  • O kolejności decyduje średnia ocen. Produkty są uporządkowane według ocen użytkowników, od najwyższej do najniższej. 

Produkty na Platformie Sklepowej Castorama wyświetlane są z uwzględnieniem wybranej przez Klienta kategorii oraz podkategorii produktów. W ramach poszczególnych rodzajów produktów, Castorama umożliwia również zastosowanie określonych filtrów dla wyświetlanych wyników (rodzaje dostępnych filtrów zależne są od rodzaju wyszukiwanego produktu lub wybranej kategorii/podkategorii).

Castorama może nadawać status priorytetowy ofertom, w tym poprzez promowanie takich produktów i/lub umieszczanie takich produktów w wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscach (niezależnie od kryteriów określonych powyżej), w zamian za wniesienie opłaty za lepsze pozycjonowanie danej oferty w wynikach. Oferty takie będą odpowiednio oznaczone w wynikach wyszukiwania w celu zaznaczenia, że są to oferty promowane/sponsorowane.

 

Bloki rekomendacji

W wielu miejscach strony internetowej umieszczone są tzw. “bloki rekomendacji”, zasilane przez modele oparte na analizie danych. Celem poszczególnych bloków rekomendacji jest przedstawienie produktów, które mogą być uznane za komplementarne (na bazie historii zagregowanych danych zakupowych Klientów), wskazanie produktów cieszących się największym zainteresowaniem klientów oraz umożliwienie porównania podobnych produktów.

Często kupowane razem

(na stronie produktu)
Analizujemy zanonimizowane dane z poprzednich zakupów, aby zobaczyć, które produkty są najczęściej kupowane razem.

Podobne produkty

(na stronie produktu)
Porównujemy nazwy i opisy produktów, aby znaleźć te, które są najbardziej podobne do oglądanego produktu. 

Klienci oglądali również

(na stronie produktu)
Sprawdzamy (na podstawie zanonimizowanych i zagregowanych danych), które produkty były przeglądane razem w jednej sesji, aby zasugerować inne interesujące opcje.

Inni kupili również

(na stronie koszyka)
Analizujemy (na podstawie zanonimizowanych i zagregowanych danych) historię zakupów, aby zaproponować produkty, które inni klienci często kupują razem z tymi, które masz w koszyku.

Najczęściej wybierane przez klientów

(na stronie kategorii): 
Prezentujemy (na podstawie zanonimizowanych i zagregowanych danych) najczęściej kupowane produkty z danej kategorii w ciągu ostatniego roku.