Przejdź do głównej treści

Źle wykonana usługa remontowa - jak złożyć reklamację?

Czasami znalezienie uczciwego i solidnego fachowca, któremu powierzymy nasze mieszkanie to czasochłonne zadanie. Niestety zdarza się też, że mimo atrakcyjnej reklamy oraz zapewnienia o nienaganności świadczonych usług remontowych, firmie X będzie daleko od fachowców, a wykonana praca nie zadowoli nas. Co zrobić w sytuacji, gdy trafimy na niewykwalifikowaną ekipę, która zamiast pomóc, zaszkodziła?

Jak znaleźć wykwalifikowaną ekipę remontową?

Posiadanie w domu 'złotej rączki', która potrafi wszystko naprawić i wyremontować to skarb, szczególnie w sytuacji, gdy coraz częściej możemy trafić na niewykwalifikowanych pracowników, którzy szumnie nazywają się ekspertami. Nawet wnikliwie sprawdzając ofertę danej firmy jesteśmy narażeni na niefachowość oraz złe wykonanie prac. Jakich ekip remontowych szukać? Przede wszystkim takich, które mają swoje portfolio i mogą pochwalić się realizowanymi projektami lub wykonywali remonty u naszych znajomych czy sąsiadów – osoby z polecenia zazwyczaj się sprawdzają.

Jak reklamować usługę remontową?

Co w sytuacji, gdy nie znamy żadnych fachowców i wybieramy osoby, których kompetencji nie możemy sprawdzić? Aby zabezpieczyć się przed nieuczciwością czy brakiem fachowej wiedzy najlepiej zawrzeć pisemną umowę o dzieło, która będzie podstawą do złożenia reklamacji usługi remontowej. Jeśli glazura w nowo wyremontowanej łazience odpada lub jest ułożona niedbale, w świetle prawa dzieło zostało wykonane wadliwie. Dlatego możemy je reklamować. Jednak zanim podejmiemy jakiekolwiek kroki prawne warto porozmawiać z fachowcem i zwrócić uwagę na usterki czy niedopatrzenia podczas remontu oraz wyznaczyć termin ich naprawy.

Ważna jest opinia rzeczoznawcy

Co zrobić, gdy fachowiec winę za usterkę zrzuca na materiał budowlany, wskazując na jego niską jakość? Nigdy nie mamy pewności, czy zawinił glazurnik czy też klej zbyt słabo wiązał. Dlatego warto skorzystać z opinii rzeczoznawcy, który może potwierdzić wadliwość użytych materiałów lub wskazać błędy w pracy fachowców. W każdym wojewódzkim inspektoracie inspekcji handlowej znajdziemy listę rzeczoznawców, z których pomocy możemy skorzystać. W sytuacji, gdy winnym okaże się fachowiec powinniśmy pisemnie przekazać nasze żądania wraz ze szczegółowym wypunktowaniem usterek oraz datą naprawy. Gdy wykonawca będzie wyjątkowo oporny i nie zamierza przeprowadzić napraw, powinniśmy zgłosić się do inspekcji handlowej oraz sądu konsumenckiego.

Kliknij aby powiększyć  Detektor DPM Solid MMD-989Co w sytuacji, gdy nie można usunąć danej wady?

Czasami zdarza się tak, że wady nie da się usunąć. Jeśli wady mają znaczący wpływ na wygląd wyremontowanej powierzchni lub zmniejszają funkcjonalność danego rozwiązania, możemy spróbować odstąpić od umowy. W przypadku drobniejszych usterek warto zażądać obniżenia wynagrodzenia za wykonaną pracę.

Jak reklamować wadliwy materiał?

Gdy rzeczoznawca stwierdzi wadliwość zakupionych materiałów, powinniśmy reklamować je w miejscu ich zakupu. Reklamację można złożyć w ciągu 2 lat od zakupu materiału i nie później niż 2 miesiące od stwierdzenia wady.

Data publikacji: 09.02.2017