Wybieramy lejek do paliwa

Jeśli używamy paliwa w kanistrze, powinniśmy koniecznie zaopatrzyć się w pasujący doń lejek – bez niego zatankowanie samochodu nie będzie proste. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę podczas jego wybierania, aby znaleźć produkt, który idealnie spełni nasze oczekiwania.

Wybieramy lejek do paliwa

Spis treści:

Lejek metalowy czy plastikowy – który wybrać?

Benzyna to substancja, która może wchodzić w reakcje z różnymi materiałami – efektem tego może być ich zniszczenie lub częściowa utrata ich funkcjonalności. Poza tym lejki samochodowe stosuje się najczęściej do zasilania maszyn na placach budowy, na których nietrudno o uszkodzenie. Dlatego też warto sięgać po solidniejsze akcesoria, wykonane z wytrzymałych mechanicznie materiałów. W tej sytuacji lejek metalowy wydaje się być zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż plastikowy.

Położenie wlewu oraz rodzaj rurki lejka samochodowego

Do wyboru mamy 2 rodzaje lejków: proste i skośne, które różnią się od siebie położeniem wlewu. Jeśli zbiornik paliwa posiada korek umieszczony u góry, powinniśmy wybrać lejek prosty. Najczęściej jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której wlew znajduje się z boku pojazdu – wtedy najlepiej sprawdzi się lejek skośny.

Czy wiesz, że…?

Na rynku możemy też spotkać się z tzw. lejkami bundeswehry, które bazują na starych, wojskowych patentach. Ich konstrukcja wyróżnia się możliwością przymocowania do wlewu kanistra – umożliwia to precyzyjne wykonanie tej czynności. Tego rodzaju lejki są jednak dość sztywne a przy tym niewygodne w użytkowaniu, dlatego wymagają pewnej wprawy.

Wybierając lejek samochodowy, zwróćmy również uwagę na długość rurki – powinna ona być na tyle długa, aby komfortowo doprowadzać ciecz do otworu. Najlepiej sięgać po akcesoria z lekko za długą rurką, ponieważ zawsze możemy ją skrócić, przycinając ją. Wydłużenie lejka może nam z kolei sprawić problem.

Zobacz też: Jak wybrać kanister do paliwa?

Lejek do paliwa

Kupujemy lejek do paliwa – na to również powinniśmy zwrócić uwagę

Podczas kupowania lejka do paliwa warto również zwrócić uwagę na kilka innych czynników:

średnica rurki – im węższa rurka, tym wolniej będzie spływać paliwo. Większość baków posiada jednak dość wąski wlew i nie zmieszczą się w nich grubsze rurki. Podczas wybierania akcesoriów, powinniśmy więc wziąć pod uwagę możliwości naszego pojazdu i znaleźć możliwie najszerszy lejek, który będzie do niego pasować;

obecne filtry i sitka – dobry lejek powinien posiadać sitko, które nie przepuści do baku pyłu, piasku, liści i innych zanieczyszczeń, które znajdują się w paliwie lub zostały przyniesione przez wiatr. W ten sposób chroni układ paliwowy przed zatkaniem lub zabrudzeniem, które mogłoby doprowadzić do poważniejszej awarii;

konstrukcja nieprzepuszczająca wody – wyposażony w nią lejek cechuje się specyficzną konstrukcją. Zamontowane w nim sitku bez problemu przepuści zarówno samą wodę, jak i samo paliwo. Jeśli jednak wlejemy do niego paliwo zmieszane z wodą, zostanie ona zatrzymana powyżej sitka. Ochroni nas to przed zatankowaniem słabej jakości paliwem połączonym z wodą.

Data publikacji: 04.01.2018

Data aktualizacji: 12.08.2024