Przejdź do głównej treści

REGULAMIN SERWISU CASTORAMA.PL I APLIKACJI MOBILNEJ CASTORAMA
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.    Definicje: 
Aplikacja - oprogramowanie pod nazwą Castorama, udostępnione Użytkownikowi przez Usługodawcę, przeznaczone do instalacji w Urządzeniach Mobilnych Użytkownika i umożliwiające korzystanie z Usług Serwisu w zakresie, w jakim są one udostępniane za pośrednictwem Aplikacji;
Rozporządzenie DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
Informacja handlowa - każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi;
Nielegalne treści - oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem UE lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego UE, które jest zgodne z prawem UE, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa. Nielegalnymi treściami mogą być w szczególności: treści naruszające prawa autorskie; obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste; treści dotyczące produktów, które nie spełniają wymogów prawnych;
Platforma Sklepowa - prowadzona przez Usługodawcę internetowa platforma sklepowa działająca pod adresem internetowym: www.castorama.pl, na której zakupów można dokonywać również za pośrednictwem Aplikacji. Sprzedaż Produktów na Platformie Sklepowej dokonywana jest zarówno przez Castorama, jak i przez Sprzedawców Zewnętrznych;
Sprzedawca Zewnętrzny – przedsiębiorca (inny niż Usługodawca) w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego (a w przypadku podmiotów zagranicznych – podmiot posiadający zarejestrowaną działalność gospodarczą w ramach której będą sprzedawać Produktu na Platformie Sklepowej), który sprzedaje produkty na Platformie Sklepowej;
Regulamin - niniejszy regulamin;
Serwis - serwis internetowy umieszczony w domenie castorama.pl oraz dostępny za pośrednictwem Aplikacji, przy czym zakres Usług dostępnych za pośrednictwem Aplikacji jest ograniczony w stosunku do zakresu Usług dostępnego za pośrednictwem stron www Serwisu;
Świadczenie usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywaniem danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.
Urządzenie Mobilne – przenośne urządzenie elektroniczne przeznaczone do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do zakończeń sieci, tj. telekomunikacyjne urządzenie końcowe w rozumieniu art. 2 pkt 43) ustawy z dnia 16 lipca 2014 r. – Prawo telekomunikacyjne (smartfon, tablet), korzystające z systemu operacyjnego wskazanego w dalszej części Regulaminu;
Usługi - wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w oparciu o niniejszy Regulamin, w tym z wykorzystaniem Aplikacji oraz polegające na udostępnieniu Użytkownikowi oprogramowania Aplikacji, umożliwiające mu korzystanie z funkcji Aplikacji;
Usługa Marketplace – Usługa świadczona przez Castorama drogą elektroniczną polegająca na umożliwieniu dokonywania na Platformie Sklepowej prezentacji i sprzedaży produktów przez Sprzedawców Zewnętrznych i nabywania ich przez klientów Platformy Sklepowej;
Usługodawca – Castorama Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krakowiaków 78, 02-255 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS za numerem 0000024785, kapitał zakładowy 54.808.000 zł, NIP 526-10-09-959, BDO: 000009159, adres e-mail:bok@castorama.pl;
Użytkownik - osoba fizyczna, która korzysta z Usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach Serwisu lub za pośrednictwem Aplikacji;
2.    Regulamin określa ogólne zasady funkcjonowania Serwisu oraz korzystania z Aplikacji, w tym ogólne zasady realizacji przez Usługodawcę usług, świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3.    Serwis jest administrowany przez Usługodawcę.
4.    Regulamin udostępniany jest przez Usługodawcę nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także na żądanie Użytkownika w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
5.    Poszczególne Usługi w Serwisie oraz usługi dostępne za pośrednictwem Aplikacji mogą podlegać osobnym regulaminom. Usługodawca określa w Serwisie i w Aplikacji jakie usługi podlegają takim osobnym regulaminom. Osobnemu regulaminowi podlega zwłaszcza sprzedaż za pośrednictwem telefonu oraz sprzedaż na Platformie Sklepowej  (regulowane Regulaminem Sprzedaży Platformy Sklepowej i Sprzedaży przez Telefon Castorama dostępnym pod adresem https://www.castorama.pl/regulaminy/regulamin-sklepu-castorama). Zasady uczestnictwa Sprzedawców Zewnętrznych w Usłudze Marketplace podlegają także dodatkowym regulacjom, które są im odrębnie przekazywane.   
6.    W ramach Serwisu i Aplikacji Usługodawca może, na podstawie stosownych porozumień, zapewnić Użytkownikom możliwość dostępu do innych serwisów administrowanych przez podmioty trzecie. Do usług świadczonych przez takie podmioty stosuje się postanowienia regulaminów ustalonych przez takie podmioty, obowiązujące w ramach ich serwisów.
7.    Serwis przystosowany jest do współpracy z aktualnymi wersjami przeglądarek: Firefox, Chrome, Safari, Samsung Internet, Microsoft Edge oraz aktualnymi wersjami iOS/Android/Windows/MacOS. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić kompatybilność Serwisu z innymi przeglądarkami, niemniej jednak korzystanie z nich może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcjonalności Serwisu. W celu korzystania z wszystkich funkcjonalności Serwisu zalecane jest bieżące aktualizowanie przeglądarki. Również Korzystanie z Aplikacji może wiązać się z koniecznością uzyskiwania jej aktualizacji udostępnianych przez Usługodawcę.
8.    Dla korzystania z niektórych Usług świadczonych w ramach Serwisu i Aplikacji konieczne jest posiadanie konta e-mail. Do pełnego oraz prawidłowego korzystania z Usług zalecane jest włączenie w przeglądarce obsługi plików ‘cookies’.
9.    Korzystanie z funkcjonalności Aplikacji wymaga dostępu do Internetu. Pobranie oraz korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne, za wyjątkiem kosztów związanych z dostępem do Internetu i kosztów transmisji danych, które Użytkownik zobowiązany jest pokryć we własnym zakresie zgodnie z taryfą operatora telekomunikacyjnego, z usług którego korzysta Użytkownik oraz z zastrzeżeniem postanowień § 1 ust. 5 i 6 Regulaminu. Korzystanie z Aplikacji wymaga Urządzenia Mobilnego wyposażonego w odpowiedni system operacyjny Android lub iOS:
-    iOS wersja 13 i wyższe – smartfony, tablety;
-    Android wersja 6.0 i wyższe – smartfony, tablety.


§ 2
UŻYTKOWNIK

1.    Status Użytkownika Serwisu lub Aplikacji uzyskuje każda korzystająca z niego osoba fizyczna posiadająca w niezbędnym zakresie zdolność do czynności prawnych. Korzystanie z Serwisu i Aplikacji jest dobrowolne. W przypadku braku akceptacji któregokolwiek z postanowień Regulaminu dana osoba jest zobowiązana do niekorzystania z Serwisu i Aplikacji.
2.    Użytkownicy Serwisu i Aplikacji zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu.
3.    Dostęp do Serwisu dla Użytkowników i korzystanie z Aplikacji jest możliwe na dwóch poziomach:
−    Użytkownika niezarejestrowanego;
−    Użytkownika zarejestrowanego.
4.    Rejestracja w Serwisie, w tym za pomocą Aplikacji, umożliwia korzystanie z Usług oferowanych w ramach Serwisu lub Aplikacji, dostępnych tylko dla Użytkowników posiadających status Użytkowników zarejestrowanych.
5.    Status Użytkownika jest bezpłatny bez względu czy Użytkownik ma status Użytkownika zarejestrowanego czy niezarejestrowanego, z zastrzeżeniem postanowień § 1 ust. 5 i 6.

§ 3
REJESTRACJA I LOGOWANIE

Logowanie do Aplikacji poprzez konto posiadane przez Użytkownika w Serwisie
1.    Użytkownik posiadający konto w Serwisie ma możliwość zalogowania się do Serwisu za pomocą Aplikacji poprzez wpisanie loginu i hasła do konta, które posiada w Serwisie dostępnym za pomocą strony www Serwisu. W przypadku, gdy Użytkownik nie posiada jeszcze konta w Serwisie, Użytkownik może je utworzyć (zarejestrować się) za pośrednictwem Aplikacji.

Rejestracja w ramach strony WWW Serwisu i Aplikacji
2.    W celu dokonania rejestracji bezpośrednio z poziomu Serwisu, a także z poziomu Aplikacji wymagane jest wypełnienie przez zainteresowanego Użytkownika odpowiedniego formularza wygenerowanego przez Serwis lub Aplikację po kliknięciu opcji „Rejestracja”.
3.    Formularz wymaga udostępnienia przez zainteresowanego Użytkownika danych, o które zostanie poproszony w ramach formularza. Będą to:
−    adres e-mail Użytkownika;
−    proponowane hasło, przy czym ze względów bezpieczeństwa powinno się ono składać z co najmniej 8 znaków (w tym co najmniej jednej cyfry lub jednej wielkiej litery). Usługodawca zapewnia wysoki poziom zabezpieczeń dostępu do kont poszczególnych Użytkowników, niemniej jednak to Użytkownik pozostaje dysponentem swojego hasła. Użytkownik jest zobowiązany do utrzymania hasła w ścisłej tajemnicy. Usługodawca sugeruje Użytkownikom (1) taki dobór hasła, aby jego odgadnięcie nie było możliwe przez inne osoby lub programy komputerowe oraz (2) okresową, nie rzadszą niż raz na 30 dni zmianę hasła.
4.    Rejestracja Użytkownika bezpośrednio w Serwisie, jak również poprzez Aplikację, jest możliwa poprzez zaznaczenie, przez Użytkownika uprzednio niezarejestrowanego, odpowiedniej opcji (wyrażenie woli założenia konta – opcja „Utwórz konto”) bezpośrednio po zakończeniu procedury zakupowej i złożeniu zamówienia na Platformie Sklepowej (w ramach wyświetlanego komunikatu z podziękowaniem za złożenie zamówienia). W tym celu, po złożeniu zamówienia należy podać hasło i wybrać opcję „Utwórz konto”, natomiast pozostałe dane wskazane w ust. 3 (adres e-mail) zostaną dla potrzeb utworzenia konta w Serwisie pobrane z formularza zamówienia wypełnionego w procedurze zakupów na Platformie Sklepowej. Pozostałe dane podane przez Użytkownika w trakcie zakładania konta bezpośrednio po zakończeniu procedury zakupowej na Platformie Sklepowej będą przetwarzane odpowiednio przez Usługodawcę albo Sprzedawcę Zewnętrznego w celu realizacji zamówienia złożonego na Platformie Sklepowej oraz przechowywane w ramach konta Użytkownika, z uwagi na to że Serwis oferuje zarejestrowanym Użytkownikom możliwość dokonywania zamówień na Platformie Sklepowej bez konieczności podawania danych przy każdym zamówieniu. W przypadku założenia konta w trybie opisanym w tym ustępie, zamówienie złożone bezpośrednio przed zarejestrowaniem się w Serwisie będzie widoczne w historii zamówień w koncie. Dane mogą być również przetwarzane w celach i w zakresie określonych wyrażonymi przez Użytkownika zgodami.
5.    Zarejestrowany Użytkownik ma możliwość podania w ramach konta dodatkowych danych (np. dane podawane przez Użytkownika w procesie dokonywania zakupów na Platformie Sklepowej, itp.) w związku ze świadczonymi przez Usługodawcę Usługami, które to dane będą przetwarzane w ramach konta tego Użytkownika.
6.    Aby Użytkownik mógł się zarejestrować wymagane jest dokonanie przez niego akceptacji Regulaminu wraz z Polityką Prywatności, bez których świadczenie usług przez Usługodawcę przewidzianych dla zarejestrowanych Użytkowników nie będzie możliwe. Pozostałe opcje (zgody), o ile będą, są fakultatywne i nie stanowią warunku niezbędnego do rejestracji w Serwisie (w tym za pośrednictwem Aplikacji), czy dostępu do Usług Usługodawcy.
7.    Po wypełnieniu formularza i kliknięciu opcji „Utwórz konto” osoba rejestrująca się otrzyma na podany przez siebie w formularzu adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem założenia konta Użytkownika (dalej: „Konto”). W przypadku, gdy Użytkownik dokonał wcześniej jako użytkownik niezarejestrowany zakupów na Platformie Sklepowej jak również w sklepach Castorama za pośrednictwem telefonu i będzie chciał założyć Konto posługując się adresem e-mail użytym podczas uprzednich zakupów, w wiadomości e-mail, o której mowa powyżej otrzyma również link, który powinien kliknąć w celu aktywacji Konta.
8.    Użytkownik ma możliwość zmiany swoich danych wprowadzonych przy rejestracji.
9.    Użytkownik, dokonując rejestracji, zobowiązany jest podawać wyłącznie prawdziwe, aktualne i prawidłowe informacje i dane. Podawanie nieprawdziwych danych oraz informacji, w szczególności danych osób trzecich lub danych fikcyjnych, jest zakazane.
10.    Założenie Konta zarówno za pośrednictwem Serwisu bądź Aplikacji, prowadzi do uzyskania możliwości korzystania z konta zarówno w Serwisie, jak i Aplikacji. Dane dotyczące hasła i loginu będą takie same dla korzystania z Serwisu zarówno za pośrednictwem strony www Serwisu, jak i Aplikacji.

§ 4
ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
.

1.    Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje przez Użytkownika zawarta w momencie rozpoczęcia świadczenia Usługi przez Usługodawcę, tj. odpowiednio: (1) w przypadku Usługi udostępnienia zawartości Serwisu - z momentem wejścia na stronę URL Serwisu, a w przypadku Usługi udostępnienia zawartości Serwisu za pośrednictwem Aplikacji - z momentem uruchomienia Aplikacji, (2) po zarejestrowaniu lub logowaniu - w przypadku Usług, do świadczenia których wymagana jest rejestracja, (3) pobrania i zainstalowania Aplikacji na Urządzeniu Mobilnym, (4) w przypadku Usług świadczonych na wyraźne życzenie Użytkownika, tj. w szczególności Usług komentowania materiałów znajdujących się w Serwisie (w tym dostępnym za pośrednictwem Aplikacji) – z momentem wypełnienia i wysłania odpowiedniego formularza lub/i z momentem wyrażania woli przez Użytkownika na świadczenie konkretnej Usługi lub/i po spełnieniu określonych przez Usługodawcę wymagań.
2.    Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z chwilą odpowiednio: (1) opuszczenia przez Użytkownika Serwisu lub Aplikacji; (2) wyrejestrowania się z Serwisu przez Użytkownika (dezaktywacji Konta, tj. jego zamknięcia); (3) rezygnacji przez Użytkownika z danej Usługi (poprzez przesłanie maila z żądaniem w przedmiotowym zakresie na adres mailowy: bok@castorama.pl lub poprzez wypełnienie stosownego formularza (o ile w przypadku danej Usługi jest dostępny) na stronie Serwisu i w Aplikacji (np. poprzez wybranie opcji „Wniosek o usunięcie danych” zamieszczonej w Polityce Prywatności dostępnej w Aplikacji oraz bezpośrednio w Serwisie); (4) usunięcie Aplikacji z Urządzenia Mobilnego; (5) decyzji Usługodawcy o rozwiązaniu umowy, która może być spowodowana: (a) naruszeniami postanowień Regulaminu ze strony Użytkownika (tj. niezgodności z prawdą któregokolwiek z oświadczeń złożonych przez danego Użytkownika; naruszeniu przez Użytkownika § 6 ust. 2; naruszeniu przez Użytkownika § 6 ust. 3, § 6 ust. 5, § 7, § 14 pkt 3 Regulaminu) - działania Usługodawcy w tym zakresie podejmowane są stosownie do szczegółowych postanowień Regulaminu), (b) odmową Użytkownika udzielenia Usługodawcy niezbędnych zgód lub danych niezbędnych do świadczenia danej Usługi, (c) problemami technicznymi po stronie Użytkownika, uniemożliwiającymi świadczenie dla niego Usługi przez Usługodawcę.
3.    Prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (stosownie do ust. 2 powyżej) przysługuje Użytkownikowi w każdej chwili (bez zachowania okresu wypowiedzenia).
4.    Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od jej zawarcia.
5.    Odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 4 Użytkownik dokonuje przez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy na piśmie (na adres Usługodawcy: ul. Krakowiaków 78, 02-255 Warszawa). Usługodawca udostępnia wzór odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, z którego może skorzystać Użytkownik i który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z wzoru formularza odstąpienia od umowy nie jest jednak obowiązkowe.
6.    Uprawnienie do odstąpienia od umowy o świadczenie usług, za które Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty ceny nie przysługuje, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
7.    Użytkownik jest informowany o utracie prawa odstąpienia od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8.    Ściągnięcie Aplikacji prowadzi do natychmiastowego dostarczenia Użytkownikowi treści cyfrowych.
9.    Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, na zasadach opisanych w § 4 Regulaminu, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§ 5
WYREJESTROWANIE SIĘ UŻYTKOWNIKA Z SERWISU i APLIKACJI / DEZAKTYWACJA (ZAMKNIĘCIE) KONTA

1.    Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili (bez zachowania okresu wypowiedzenia) prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności poprzez żądanie wyrejestrowania się z Serwisu.
2.    Wyrejestrowanie następuje poprzez przesłanie maila z żądaniem dezaktywacji (zamknięcia) Konta na adres mailowy: IOD@castorama.pl lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej www.castorama.pl i w Aplikacji(np. poprzez wybranie opcji „Wniosek o usunięcie danych” zamieszczonej w Polityce Prywatności dostępnej w Aplikacji oraz bezpośrednio w Serwisie).
3.    W przypadku usunięcia na wniosek Użytkownika jakichkolwiek danych osobowych podawanych w formularzu, niezbędnych do rejestracji, cofnięcia akceptacji dla Regulaminu dalsze świadczenie usług udostępniania Konta przez Usługodawcę jest niemożliwe i tym samym skutkuje dezaktywacją (zamknięciem) Konta danego Użytkownika.
4.    Dezaktywację (zamknięcie) Konta powoduje również naruszenie przez danego Użytkownika postanowień Regulaminu (tj. złożenie niezgodnych z prawdą oświadczeń; naruszenie § 6 ust. 2 Regulaminu; naruszenia § 6 ust. 3, § 6 ust. 5, § 7, § 14 pkt 3 Regulaminu), z zastrzeżeniem, że w przypadku  naruszeń wskazanych w § 11 ust. 1 lit. a i b. zastosowanie będzie mieć procedura przewidziana w § 11 Regulaminu.
5.    Usunięcie Aplikacji z Urządzenia Mobilnego nie powoduje dezaktywacji (zamknięcia) Konta, gdyż Użytkownik po usunięciu Aplikacji może nadal zalogować się do swojego Konta za pośrednictwem stron www Serwisu. Usunięcie Aplikacji z Urządzenia Mobilnego uniemożliwia jednak korzystanie na tym Urządzeniu Mobilnym z Serwisu za pośrednictwem Aplikacji.
6.    Fakt dezaktywacji (zamknięcia) Konta jest każdorazowo komunikowany danemu Użytkownikowi za pośrednictwem wiadomości wysłanej przez Usługodawcę na adres e-mail podany podczas rejestracji.
7.    Dezaktywacja (zamknięcie) Konta dokonana za pomocą Aplikacji powoduje również dezaktywację (zamknięcie) Konta Użytkownika w Serwisie dostępnym za pośrednictwem stron www Serwisu. Dezaktywacja (zamknięcie) Konta dokonana w Serwisie dostępnym za pośrednictwem stron www Serwisu powoduje również dezaktywację (zamknięcie) Konta w ramach Aplikacji.

§ 6
SPOSÓB KORZYSTANIA PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW Z SERWISU i APLIKACJI

1.    Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu oraz z Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, zwyczajami przyjętymi w Internecie (Netykieta) oraz dobrymi obyczajami.
2.    Użytkownik jest w szczególności zobowiązany do:
−    powstrzymywania się od działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu lub Aplikacji w szczególności mogących utrudnić korzystanie z Serwisu lub Aplikacji przez innych Użytkowników;
−    nieprzekazywania nieprawdziwych danych osobowych, w szczególności niedopuszczalnym jest tworzenie nieistniejących użytkowników oraz przekazywanie danych osobowych innych osób jako własnych danych osobowych, korzystania z kont innych użytkowników czy udostępniania własnych kont innym osobom;
−    powstrzymywania się od działań mogących naruszyć prywatność innych Użytkowników, w szczególności zbierania, przetwarzania oraz rozpowszechniania informacji o innych Użytkownikach bez odpowiedniej podstawy prawnej przetwarzania, w szczególności gdy ma to zastosowanie ich jednostkowo wyrażonej zgody, jak również powstrzymywania się od naruszania tajemnicy korespondencji;
−    niewykorzystywania Serwisu lub Aplikacji – również pośrednio – w celu rozsyłania niezamówionej informacji handlowej;
−    aktualizacji danych niezbędnych do kontaktu z danym Użytkownikiem;
−    powstrzymywania się od działań naruszających dobre imię Usługodawcy oraz podmiotów z nim współpracujących;
−    powstrzymania się od jakichkolwiek działań naruszających prywatność i dobre imię innych osób;
−    powstrzymania się od umieszczania w Serwisie lub Aplikacji oraz przekazywanie za ich pośrednictwem treści lub materiałów sprzecznych z obowiązującym prawem lub z zasadami współżycia społecznego, treści wulgarnych, obscenicznych i pornograficznych, treści uważanych powszechnie za obraźliwe, naruszających dobra osobiste innych osób, nakłaniających do popełnienia przestępstwa, propagujących przemoc, nagannych moralnie, naruszających dobre obyczaje i zasady Netykiety oraz nieuprawnionego korzystania z praw własności intelektualnej osób trzecich i nieuprawnionego korzystania z cudzego wizerunku (w tym w ramach korzystania z narzędzi wyszukiwarki);
−    powstrzymywania się od innych zachowań, które mogłyby zostać obiektywnie uznane za zachowania oczywiście niepożądane, naganne lub sprzeczne z przeznaczeniem Serwisu i Aplikacji.
3.    Ponadto, podczas dyskusji pomiędzy Użytkownikami Serwisu i Aplikacji mają zastosowanie wszystkie obowiązujące podczas zwykłej rozmowy normy zachowania. Krzyk (pisanie wielkimi literami), formy rozkazujące i zwroty powszechnie uznawane za wulgarne są niemile widziane i używanie ich grozi otrzymaniem ostrzeżenia, usunięciem wpisu, a w skrajnych przypadkach – usunięciem Konta (ban). W szczególności zabronione są posty zawierające groźby i obelgi. Ponadto Użytkownicy powinni dbać o poprawność gramatyczną i ortograficzną zamieszczanych postów.
4.    W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących funkcjonowania Aplikacji lub Serwisu lub sposobu korzystania z nich, Użytkownik może skontaktować się z działem pomocy technicznej poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres: bok@castorama.pl
5.    Aplikacja udostępniana jest Użytkownikowi na użytek osobisty. Użytkownik nie może wykorzystywać Aplikacji w celach komercyjnych.

§ 7
PRAWA WYŁĄCZNE

1.    Aplikacja oraz Serwis, jak również wszystkie ich aktualizacje, adaptacje i modyfikacje oraz wszelkie materiały znajdujące się w zasobach Serwisu i Aplikacji, obejmujące w szczególności teksty, zdjęcia, infografiki, materiały filmowe, dźwiękowe, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ treści oraz grafik, kompilacje, oprogramowania oraz bazy danych, stanowią przedmiot praw na dobrach niematerialnych do utworów lub baz danych Usługodawcy lub osób trzecich i mogą podlegać ochronie na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o ochronie baz danych oraz konwencji międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Oznaczenia umieszczane w Serwisie i Aplikacji podlegają ochronie na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej. O ile postanowienia niniejszego Regulaminu lub przepisy powszechnie obowiązującego prawa nie stanowią wyraźnie inaczej, Użytkownik nie może odtwarzać, powielać, kopiować, sprzedawać, wprowadzać do obrotu Aplikacji ani żadnej jej części, a także stosować technik inżynierii wstecznej, dekompilować, dezasemblować, podejmować prób uzyskania kodu źródłowego, modyfikować ani tworzyć opracowań (utworów pochodnych) Aplikacji lub Serwisu.
2.    Wraz z zamieszczeniem danej treści lub danego materiału Użytkownik udziela Usługodawcy nieodpłatnej licencji niewyłącznej do wszelkich zawartych w nich utworów w zakresie niezbędnym do publikacji danych treści w ramach Serwisu (w tym dostępnego za pośrednictwem Aplikacji). Licencja udzielona zostaje na czas nieokreślony, bez ograniczeń terytorialnych, z prawem do udzielania sublicencji. Usługodawca może upoważnić przez inne spółki z grupy kapitałowej Usługodawcy do publikacji takich treści lub materiałów w ramach serwisów przez nie prowadzonych (w tym po ich przetłumaczeniu). 
3.    Użytkownik zezwala Usługodawcy na wykonywanie praw osobistych do utworów wskazanych w ust. 2 powyżej, w zakresie niezbędnym do ich publikacji w ramach Serwisu (w tym dostępnego za pośrednictwem Aplikacji).
4.    Niedopuszczalne jest korzystanie przez Użytkowników z materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, w zakresie wykraczającym poza użytek dozwolony na gruncie obowiązujących przepisów prawa. W szczególności zabronione jest:
−    zwielokrotnianie tych materiałów i umieszczanie ich w innych Serwisach internetowych lub udostępnianie osobom trzecim w inny sposób w całości lub w części wykraczającej poza dozwoloną prawem;
−    umieszczanie odesłań do Serwisu w taki sposób, aby utrudnione lub niemożliwe było poznanie źródła pochodzenia materiałów;
−    zwielokrotnianie materiałów na nośnikach;
−    rozpowszechnianie i wprowadzanie do obrotu tak wytworzonych egzemplarzy;
−    rozpowszechnianie opracowań materiałów lub szaty graficznej niezależnie od przyczyn lub celu takiego rozpowszechniania. Postanowienia powyższe stosuje się odpowiednio do szaty graficznej Serwisu lub Aplikacji.
5.    Użytkownik oświadcza, że posiada tytuły prawne do wszelkich treści i innych materiałów opublikowanych przez niego w Serwisie (w tym za pośrednictwem Aplikacji) w zakresie niezbędnym do ich publikacji w mediach Usługodawcy, jak również do promocji i reklamy mediów Usługodawcy. Użytkownik oświadcza i gwarantuje, że:
−    treści i materiały te nie naruszają praw lub dóbr osobistych osób trzecich;
−    treści i materiały te są wolne od wad prawnych;
−    wykorzystanie tych treści i materiałów przez Usługodawcę nie naruszy praw lub prawnie chronionych dóbr osób trzecich;
−    treści i materiały są zgodne z obowiązującym prawem.
6.    Niedopuszczalne jest zamieszczanie przez Użytkowników treści i innych materiałów w Serwisie (w tym za pośrednictwem Aplikacji), które są:
−    sprzeczne z prawem lub zasadami współżycia społecznego (w szczególności Nielegalnych treści);
−    pochwalające lub nawołujące do nienawiści, przemocy, nienawiści rasowej lub religijnej, faszyzmu, nazizmu, komunizmu;
−    zniesławiające, obraźliwe lub naruszające chroniony interes osób trzecich;
−    obsceniczne, pornograficzne, wulgarne lub w inny sposób sprzeczne z akceptowanymi normami obyczajowymi lub mogące zagrozić nieletnim;
−    będące reklamą lub niezamówioną informacją handlową;
−    służące do usuwania, modyfikacji, uszkadzania, utrudniania dostępu do danych informatycznych, zakłócania przetwarzania, gromadzenia lub transferu takich danych, zakłócania pracy systemów lub sieci teleinformatycznych, zakłócania lub usuwania zabezpieczeń technicznych oraz systemów DRM;
−    umożliwiające nieuprawniony dostęp do informacji przechowywanych w jakichkolwiek systemach komputerowych lub sieciach teleinformatycznych, w szczególności kodów dostępu oraz haseł.
7.    Usługodawcy przysługuje w każdej chwili prawo oceny wszelkich treści oraz materiałów zamieszczanych lub zamieszczonych na łamach Serwisu (w tym za pośrednictwem Aplikacji), pod kątem zgodności z wymogami Regulaminu lub Netykiety oraz przepisami prawa (w tym w zakresie zamieszczenia Nielegalnych treści). W przypadku umieszczenia przez Użytkownika w ramach Serwisu (w tym za pośrednictwem Aplikacji) materiałów niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub zamieszczenia w ramach Serwisu (w tym za pośrednictwem Aplikacji) jakichkolwiek innych materiałów o charakterze bezprawnym, Użytkownik ten otrzyma od Usługodawcy ostrzeżenie, a w przypadku niezastosowania się do niego jego Konto zostanie dezaktywowane (zamknięte). Powyższe nie wyklucza podjęcia przez Usługodawcę działań wskazanych w ust. 8 poniżej.
8.    W przypadku powzięcia przez Usługodawcę informacji o bezprawnym charakterze zamieszczonych w ramach Serwisu (w tym za pośrednictwem Aplikacji) materiałów, Usługodawca uprawniony będzie do podjęcia decyzji o ich usunięciu zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Rozporządzenia DSA.

§ 8
MODEROWANIE TREŚCI 
ORAZ ZGŁASZANIE NIELEGALNYCH TREŚCI 

1.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do moderowania treści zamieszczonych przez Użytkowników (w tym Sprzedawców Zewnętrznych) w Serwisie (w tym na Platformie Sklepowej), jeżeli naruszają przepisy obowiązującego prawa, postanowienia niniejszego Regulaminu oraz odpowiednich, mających zastosowanie do danych Usług regulaminów (w tym dotyczących Sprzedawców Zewnętrznych).
2.    W przypadku przekazania przez Użytkownika Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, Usługodawca może podjąć wobec tych podmiotów środki określone w Regulaminie.
3.    Usługodawca, w przypadku podjęcia decyzji: 
a.    o ograniczeniu w zakresie widoczności określonych informacji przekazywanych przez Użytkowników, w tym usuwaniu treści, uniemożliwianiu dostępu do treści lub depozycjonowaniu treści;
b.    zawieszeniu, zakończeniu lub innym ograniczeniu płatności pieniężnych;
c.    zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia Usługi w całości lub w części;
d.    zawieszeniu lub zamknięciu Konta Użytkownika.
przedstawi Użytkownikom, wobec których wydano ww. decyzje uzasadnienie (nie ma to zastosowania w przypadku, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości). 
Uzasadnienie zostanie przekazane wyłącznie w przypadku, gdy Usługodawca zna odpowiednie elektroniczne dane kontaktowe takiego Użytkownika. 
4.    Moderacja treści może odbywać się w sposób manualny lub zautomatyzowany.
5.    Usługodawca w przypadku komentarzy/opinii wystawianych przez Użytkowników stosuje automatyczną (algorytmiczną) weryfikację pod kątem wyszukiwania słów uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe.   
6.    Każdy, kto stwierdził na Platformie Sklepowej lub w ramach wystawionych opinii/komentarzy Nielegalne treści, może zgłosić to do Usługodawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.castorama.pl/kontakt


§ 9
WEWNĘTRZNY SYSTEM ROZPATRYWANIA SKARG

1.    Usługodawca zapewnia funkcjonowanie wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg w rozumieniu Rozporządzenia DSA.
2.    Użytkownicy, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych treści mogą, w ciągu 6 miesięcy od poinformowaniu ich o decyzji, o której mowa w niniejszym ustępie, wnieść skargę na decyzję podjętą przez Usługodawcę po otrzymaniu zgłoszenia, lub na następujące decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez Użytkowników stanowią Nielegalne treści lub są niezgodne z niniejszym Regulaminem:
a.    decyzje w sprawie usunięcia informacji (w tym opinii/komentarzy) lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji;
b.    decyzje w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz Użytkowników;
c.    decyzje w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta Użytkownika;
d.    decyzje w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez Użytkowników.
3.    Skargę możesz wnieść za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.castorama.pl/kontakt. Wniesienie skargi jest bezpłatne. 
4.    Usługodawca bez zbędnej zwłoki poinformuje skarżących o swojej decyzji z uzasadnieniem dotyczącej informacji, do których odnosi się skarga.


§ 10
POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW 

1.    Odbiorcy usługi, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia, do których skierowane są następujące decyzje wydane przez Usługodawcę:
a.    wydane na skutek otrzymanego przez Usługodawcę zgłoszenia;
b.    wydane w sprawie usunięcia informacji lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji;
c.    wydane w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi (w pełni lub częściowo) na rzecz odbiorców usług;
d.    wydane w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorcy usługi;
e.    wydane w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorcę usługi;
mogą skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporu. Mają one prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego zgodnie z art. 21 Rozporządzenia DSA, w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w  odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawca. Skorzystanie z tego uprawnienia nie pozbawia prawa do wszczęcia postępowania przed sądem.


§ 11
ŚRODKI PODEJMOWANE PRZECIWKO NADUŻYCIOM

1.    Usługodawca, po uprzednim przekazaniu ostrzeżenia, zawiesi na okres do 12 miesięcy (wyznaczony okres będzie rozsądny i zostanie ustalony przy uwzględnieniu w szczególności okoliczności nadużycia, rodzaju nadużycia oraz reakcji Użytkownika po otrzymaniu ostrzeżenia):
a.    świadczenie usług na rzecz Użytkownika, który często przekazuje oczywiście Nielegalne treści; 
b.    rozpatrywanie zgłoszeń lub skarg przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg.
2.    Podejmując powyższe decyzje o zawieszeniu, Usługodawca uwzględni następujące okoliczności:
a.    liczbę bezwzględną oczywiście Nielegalnych treści lub oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały odpowiednio przekazane, dokonane lub wniesione w danym okresie;
b.    względny stosunek takiej liczby do całkowitej liczby informacji lub zgłoszeń odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie;
c.    ciężar nadużywania, w tym charakter nielegalnych treści, i jego konsekwencje;
d.    zamiar Użytkownika, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeżeli można go określić.
3.    Powyższe postanowienia nie naruszają prawa Usługodawca do zastosowania innych przewidzianych w Regulaminie środków, w przypadków naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu w inny sposób niż wskazany w ust. 1 lit. a i b. powyżej.

§ 12
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

1.    Użytkownik ma prawo do składania reklamacji związanych z działaniem Serwisu lub Aplikacji oraz reklamacji w zakresie Usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach Serwisu.
2.    Podmiotem uprawnionym do rozpatrywania reklamacji jest Usługodawca.
3.    Reklamacje powinny być przesyłane w szczególności na adres bok@castorama.pl w formie elektronicznej (wiadomość mailowa w polu temat wiadomości powinna zawierać słowo: „reklamacja”) i powinny zawierać: (1) przedmiot reklamacji oraz uzasadnienie (2) oznaczenie Użytkownika (imię, nazwisko, adres, adres e-mail), (3) nazwę i model Urządzenia Mobilnego oraz (4) nazwę i wersję systemu operacyjnego zainstalowanego na Urządzeniu Mobilnym (przy czym punkty (3) i (4) dotyczą reklamacji związanych z działaniem Serwisu na Urządzeniu Mobilnym). Usługodawca przyjmuje również reklamacje składane z wykorzystaniem tradycyjnej przesyłki pocztowej, wysłanej na adres korespondencyjny: Castorama Polska Sp. z o.o., ul. Krakowiaków 78, 02-255 Warszawa, z zamieszczonym na kopercie dopiskiem „Reklamacja castorama.pl”.
4.    Usługodawca zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Użytkownika celem uzupełnienia informacji zawartych w reklamacji, jeżeli podane przez Użytkownika informacje będą niepełne i rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę będzie niemożliwe.
5.    Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w ciągu 14 dni od ich otrzymania. Decyzja Usługodawcy dotycząca reklamacji będzie przekazywana Użytkownikowi na adres e-mail wskazany w reklamacji.
6.    Usługodawca ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialność za zgodność świadczonej Usługi z umową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami art. 43h i n. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 13
ODPOWIEDZIALNOŚĆ/PRAWA I OBOWĄZKI USŁUGODAWCY I UŻYTKOWNIKA

1.    Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisu i jego dostępności przez całą dobę (w tym za pośrednictwem Aplikacji), a także aby informacje zamieszczane w ramach Serwisu i Aplikacji były jak najwyższej jakości.
2.    Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by wszelkie ewentualne nieścisłości techniczne oraz błędy typograficzne w informacjach zawartych w Serwisie i Aplikacji były eliminowane na bieżąco.
3.    Usługodawca zastrzega prawo do:
a.    Zmiany cech użytkowych i możliwości Serwisu i Aplikacji, zakresu usług i funkcjonalności z zachowaniem odpowiedniej procedury informowania Użytkowników o wprowadzanych zmianach, z zastrzeżeniem, że w przypadku zmian polegających na usunięciu określonych funkcjonalności Serwisu i Aplikacji stosowana będzie procedura przewidziana w § 17 ust. 1 „Postanowienia końcowe” (przy czym uprawnienie to nie będzie rozumiane jako przyznające Usługodawcy w odniesieniu do usługi lub funkcjonalności, co do której Usługodawca złożyłby uprzednio Użytkownikowi zapewnienie, że będzie ona świadczona przez minimalny okres, prawa do ograniczenia świadczenia takiej usługi lub funkcjonalności w trakcie trwania takiego okresu);
b.    Okresowych przerw technicznych niezbędnych do rozwijania Serwisu i Aplikacji oraz minimalizowania ryzyka wystąpienia awarii. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby nie wpływały one na jakość świadczonych w ramach Serwisu i Aplikacji Usług;
c.    Zaprzestania, po uprzednim powiadomieniu Użytkownika oraz wezwaniu go do zaprzestania naruszeń, świadczenia usług w ramach Serwisu lub Aplikacji w stosunku do Użytkownika, który narusza postanowienia Regulaminu (tj. składa niezgodne z prawdą oświadczenia; narusza § 6 ust. 2 Regulaminu; narusza § 6 ust. 3, § 6 ust. 5, § 7, § 14 pkt 3 Regulaminu), z zastrzeżeniem, że w przypadku  naruszeń wskazanych w § 11 ust. 1 lit. a i b. zastosowanie będzie mieć procedura przewidziana w § 11 Regulaminu;
d.    Czasowego wstrzymania działania Aplikacji ze względu na niezbędne prace konserwacyjne, prace związane z modyfikacją lub inne prace mające na celu doskonalenie funkcjonowania Aplikacji oraz minimalizowania ryzyka wystąpienia awarii. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby nie wpływały one na jakość świadczonych w ramach Serwisu i Aplikacji Usług.
4.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do zrezygnowania z prowadzenia Serwisu i/ lub zaprzestania udostępniania go za pośrednictwem Aplikacji, jak również do zaprzestania udostępniania Aplikacji po wcześniejszym powiadomieniu o tym fakcie Użytkowników, tj. rozwiązania umowy z 21-dniowym okresem wypowiedzenia. Użytkownicy zostaną o powyższym poinformowani w sposób określony w § 17 ust. 1 Regulaminu (z zastrzeżeniem zachowania terminu wskazanego w niniejszym postanowieniu).
5.    Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby wszelkie aplikacje umieszczone w ramach Serwisu i Aplikacji działały poprawnie.
6.    Usługodawca nie świadczy usług archiwizowania plików, danych lub informacji.
7.    Informacje produktowe prezentowane w Serwisie i Aplikacji nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Produkty prezentowane mogą być w ramach Serwisu i Aplikacji w zestawieniu z wyposażeniem dodatkowym, nie objętym wskazaną przy nich ceną, o czym jednak każdorazowo Użytkownik będzie informowany.

§ 14
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE – POSZCZEGÓLNE USŁUGI W RAMACH SERWISU I APLIKACJI

W ramach Serwisu i Aplikacji (z zastrzeżeniem wyłączeń wskazanych poniżej) świadczone są w szczególności następujące Usługi:
1.        Udostępnianie zawartości Serwisu (w tym za pośrednictwem Aplikacji)
Usługodawca na każdorazowe indywidualne żądanie Użytkownika świadczy usługę wyświetlenia zawartości Serwisu, w tym w szczególności: katalogu produktów sieci sklepów Castorama, produktów możliwych do nabycia od Sprzedawców Zewnętrznych, porad związanych z budownictwem, remontem, majsterkowaniem; inspiracji z zakresu urządzania wnętrz oraz ogrodów oraz design’u i projektowania wnętrz. Ponadto każdy Użytkownik ma możliwości korzystania z wyszukiwarki produktów, a także narzędzia w postaci porównywarki produktów. Użytkownik będzie miał również możliwość otrzymania treści związanych z ofertą wybranego sklepu Castorama poprzez wybranie w ramach opcji dostępnych na stronie Serwisu lokalizacji wybranego Sklepu.
2.        Praca
Każdy Użytkownik będzie mógł dowiedzieć się więcej o Usługodawcy, poznać jego strukturę i pracowników. Ponadto Użytkownik będzie miał dostęp do informacji o procesie rekrutacji i wymaganym profilu kandydata.
3.        Komentarze
Dodatkowo każdy Użytkownik będzie miał możliwość zamieszczania pod wybranymi materiałami zamieszczonymi w Serwisie i Aplikacji (w szczególności w odniesieniu do produktów dostępnych w ofercie handlowej Usługodawcy i Sprzedawców Zewnętrznych) swoich komentarzy, a także możliwość przeglądania komentarzy innych Użytkowników.
Zabronione jest publikowanie komentarzy, które:
a.    są niezgodne z regułami i zwyczajami internetu (Netykietą), są uznane powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe,
b.    są pisane w całości DUŻYMI LITERAMI,
c.    mają na celu wywoływanie kłótni,
d.    naruszają dobra osobiste użytkowników Serwisu lub Aplikacji lub osób trzecich, fizycznych i prawnych, w szczególności poprzez ich obrażanie, wzywają do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawierają treści faszystowskie, propagujące przemoc, obrażające uczucia religijne,
e.    zawierają odnośniki (linki) do stron internetowych zawierających materiały obsceniczne, pornografię, bezprawnie udostępniane oprogramowanie lub bezprawnie udostępniane utwory podlegające ochronie praw autorskich,
f.    są spamem, w szczególności zawierają treści reklamowe lub stanowią niezamówioną informację handlową,
g.    zawierają wulgaryzmy,
h.    zakłócają w inny sposób funkcjonowanie Serwisu lub Aplikacji,
i.    naruszają prawa osób trzecich, w tym w szczególności prawa autorskie,
j.    w jakikolwiek inny sposób naruszają postanowienia Regulaminu (w szczególności postanowienia § 6 SPOSÓB KORZYSTANIA PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW Z SERWISU i APLIKACJI), lub obowiązujące przepisy prawne.
Usługodawca ma prawo usunięcia komentarzy naruszających postanowienia niniejszego ust. 3 lit a. – j. powyżej.
Usługodawca ma prawo zawiesić możliwość umieszczania komentarzy dotyczących danego wątku/tematu. Usługodawca może zmienić zasady funkcjonowania komentarzy. W przypadku  naruszeń wskazanych w § 11 ust. 1 lit. a i b. zastosowanie będzie mieć procedura przewidziana w § 11 Regulaminu.
W zakresie zamieszczonych w Serwisie i Aplikacji komentarzy dotyczących produktów i opinii (w tym ocen) o produktach (zrealizowanych transakcjach), Usługodawca nie weryfikuje takich opinii i komentarzy pod kątem tego, czy pochodzą one od osób, które nabyły lub używały danego produktu i w związku z tym, nie zapewnia, że pochodzą one od konsumentów, którzy rzeczywiście używali lub kupili Produkt. Opinie dotyczące produktów zamieszczone przez Użytkownika w Serwisie i Aplikacji mogą być również udostępnione przez Usługodawcę dla potrzeb ich wyświetlenia na stronach internetowych oraz aplikacjach prowadzonych przez inne spółki należące do grupy kapitałowej, do której należy Usługodawca (w tym po ich przetłumaczeniu na właściwe języki). W Serwisie i Aplikacji mogą również znajdować się komentarze dotyczące produktów i opinie o produktach, które zostały zamieszczone na stronach internetowych prowadzonych przez inne spółki należące do grupy kapitałowej, do której należy Usługodawca.
W przypadku produktów, które występują w różnych wariantach (np. kolorystycznych), opinie przedstawione pod produktem mogą dotyczyć różnych wariantów danego produktu.
Dostrzeżone naruszenia lub nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania Komentarzy powinny być zgłaszane na adres bok@castorama.pl. W przypadku stwierdzenia obecności Nielegalnych treści w komentarzach, ich zgłoszenia należy dokonać za pośrednictwem  formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.castorama.pl/kontakt
Castorama może wprowadzić również możliwość dokonywania ocen Sprzedawców Zewnętrznych, jak również może wyróżniać Sprzedawców Zewnętrznych na podstawie ocen wynikających z transakcji z danym Sprzedawcą Zewnętrznym, przy czym w takim wypadku Castorama wskaże w ramach Serwisu kryteria zastosowane dla używanych wyróżnień. 

4.        Lista Zakupów (życzeń)
Każdy Użytkownik posiada możliwość stworzenia swojej osobistej listy zakupów z produktami ze sklepów Usługodawcy, jak również produktami od Sprzedawców Zewnętrznych. Użytkownicy zarejestrowani mają również możliwość zapamiętywania w ramach swojego Konta stworzonej przez nich Listy zakupów (życzeń) i każdorazowego odtwarzania jej po zalogowaniu się na Konto. Lista zakupów (życzeń) stworzona przez Użytkownika niezarejestrowanego jest dostępna dla tego Użytkownika niezarejestrowanego do czasu jej usunięcia tzw. „cache” z przeglądarki danego komputera lub opuszczenia Serwisu przez Użytkownika. Ponadto, każdy zarejestrowany Użytkownik (po zalogowaniu się) będzie miał możliwość przesyłania i dzielenia się swoją Listą zakupów z wybranymi użytkownikami mediów społecznościowych lub innymi wybranymi przez nich osobami (funkcjonalność ta nie dotyczy Aplikacji).
5.       Newsletter
Użytkownicy, którzy zainteresowani są otrzymywaniem Newslettera Serwisu z informacjami związanymi z Serwisem oraz zawartymi w jego ramach informacjami handlowymi, mają możliwość otrzymywania takich Newsletterów poprzez podanie, w ramach wyświetlanego na stronie Serwisu okienka pop-up lub formularza, swojego adresu e-mail, na który takie Newslettery chcieliby otrzymywać oraz poprzez zaznaczenie w ramach tego okienka lub formularz stosownych opcji, a następnie potwierdzenie woli zapisu na Newslettera w odpowiedzi na otrzymany e-mail z prośbą o dokonanie takiego potwierdzenia. Użytkownik ma możliwość wypisania się (rezygnacji) z Usługi Newslettera w każdym czasie poprzez kliknięcie w link służący do anulowania subskrypcji Newslettera, który jest zamieszczony w stopce otrzymywanego Newslettera.
Nie ma możliwości zapisania się na Newsletter za pośrednictwem Aplikacji.
6.        Narzędzie do rezerwacji sesji projektowania
W ramach Serwisu może zostać udostępniona strona przekierowująca do narzędzia służącego do zdalnego umawiania rezerwacji z doradcami i projektantami współpracującymi z Usługodawcą. Usługa rezerwacji będzie regulowana przez odrębny regulamin i obsługiwana przez podmiot trzeci inny niż Usługodawca. Usługa ta nie jest oferowana w Aplikacji.
7.        Serwisy i programy dot. planowania wnętrz 
W ramach Serwisu mogą zostać udostępnione linki lub strony przekierowujące do stron związanych z planowaniem wnętrz. W przypadku udostępnienia oprogramowania pozwalającego na zaplanowanie, opracowanie wizualizacji lub aranżacji niektórych produktów lub wnętrz, Użytkownicy mogą korzystać z tego oprogramowania zgodnie z jego przeznaczeniem, przez okres dostępności oprogramowania. Usługi te mogą podlegać odrębnym regulaminom regulującym daną usługę.
8.       Platforma Sklepowa
Szczegółowe postanowienia związane z korzystaniem z Platformy Sklepowej w tym w zakresie przetwarzania danych osobowych Użytkowników zostały zamieszczone w ramach Regulaminu Sprzedaży  Platformy Sklepowej i Sprzedaży przez Telefon Castorama dostępnego pod adresem: https://www.castorama.pl/regulaminy/regulamin-sklepu-castorama
Użytkownicy zarejestrowani posiadają w ramach Konta Użytkownika możliwość dokonywania zamówień na Platformie Sklepowej przy wykorzystaniu swoich danych podanych przy wcześniejszym zamówieniu (bez konieczności powtórnego ich podawania przy kolejnych zamówieniach).

9.        Chat z konsultantem
Użytkownik będzie mieć możliwość chatu z konsultantem Castorama z poziomu Serwisu.
10.     Usługa Marketplace
W ramach Serwisu Usługodawca umożliwia dokonywanie na Platformie Sklepowej prezentacji i sprzedaży produktów przez Sprzedawców Zewnętrznych i nabywania ich przez klientów Platformy Sklepowej (zawierania za pośrednictwem Platformy Sklepowej umów sprzedaży produktów). Szczegółowe postanowienia z tym związane zostały zamieszczone w ramach Regulaminu Sprzedaży Platformy Sklepowej i Sprzedaży przez Telefon Castorama dostępnego pod adresem: https://www.castorama.pl/regulaminy/regulamin-sklepu-castorama.

§ 15
PLASOWANIE, SYSTEM REKOMENDACJI I SORTOWANIE 


1.    Usługodawca stosuje na Platformie Sklepowej system rekomendacji ofert Sprzedawców Zewnętrznych oraz Usługodawca.
2.    Użytkownik przeglądający oferty produktów może dokonać ich sortowania (uszeregowania) według następujących kryteriów:
a.    trafność: sortowanie według trafności oznacza, że produkty są wyświetlane na Platformie Sklepowej według tego, jak dobrze pasują do danego kryterium wyszukiwania (tj. wpisanych przez Użytkownika do wyszukiwarki słów kluczowych lub jak dobrze pasują do wybranej przez Użytkownika kategorii produktów). Gdy Użytkownik nie wybierze żadnego konkretnego sposobu sortowania, jak sortowanie według ceny czy według ocen, Serwis automatycznie ustala kolejność wyświetlania produktów na podstawie ich „Osiągów” i „Dopasowania”. 
„Osiągi” oznaczają popularność produktu w danej kategorii lub zapytaniu – uwzględniane są tu takie kryteria, jak to, jak często dane produkty są kupowane, oglądane czy dodawane do koszyka. 
„Dopasowanie” odnosi się do tego, jak trafnie produkty pasują do zapytania Użytkownika, tj. wybranych słów kluczowych lub wybranej kategorii produktów (np. jak często słowa z wyszukiwania Użytkownika wyszukiwania pojawiają się w opisie produktu).
Dodatkowo, Usługodawca może polecać nowe produkty, obniżać pozycję w wynikach wyszukiwania dla produktów aktualnie niedostępnych lub eksponować produkty związane z aktualnymi promocjami. 
b.    cena malejąco: o kolejności wyświetlenia produktów decyduje cena (produkty wyświetlane są rozpoczynając od tych z najwyższą ceną na początku);
c.    cena rosnąco: o kolejności wyświetlenia produktów decyduje cena (produkty wyświetlane są rozpoczynając od tych z najniższą ceną na początku);
d.    najwyżej oceniane: o kolejności decyduje średnia ocen od (produkty wyświetlane są rozpoczynając od tych z najwyższą średnią ocen na początku). 
3.    Usługodawca w wielu miejscach Platformy Sklepowej umieszcza tzw. “bloki rekomendacji”, zasilane przez modele oparte na analizie danych. Bloki rekomendacji są następujące:
a.    „Często kupowane razem” (na stronie produktu): podstawą prezentacji Produktów w tym bloku są zanonimizowane dane Użytkowników z poprzednich zakupów wskazujące, które produkty są najczęściej kupowane razem;
b.    „Podobne produkty” (na stronie produktu): podstawą prezentacji produktów w tym bloku są nazwy i opisy produktów uwzględniane w taki sposób, aby znaleźć te produkty, które są najbardziej podobne do oglądanego produktu;
c.    „Klienci oglądali również” (na stronie produktu): podstawą prezentacji produktów w tym bloku są zanonimizowane i zagregowane dane pozwalające wskazać, które produkty były przeglądane razem w jednej sesji, aby zasugerować inne interesujące opcje;
d.    „Inni kupili również” (na stronie koszyka): podstawą prezentacji produktów w tym bloku są zanonimizowane i zagregowane dane dotyczące historii zakupów Użytkowników, pozwalające wskazać, jakie inne produkty Użytkownicy często kupują razem z tymi, które znajdują się w ich koszyku (rekomendacje na tej podstawie nie będą się pojawiały, w wypadku braku produktów w koszyku);
e.    „Najczęściej wybierane przez klientów” (na stronie kategorii): w tym bloku prezentowane są najczęściej kupowane produkty z danej kategorii (wybranej przez Użytkownika lub ustalonej na podstawie słów zastosowanych do wyszukiwania) w ciągu ostatniego roku.
4.    W przypadku, gdy dane oferty Sprzedawców Zewnętrznych będą sponsorowane, pojawią się one w wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscach (niezależnie od kryteriów określonych ust. 1 powyżej). Oferty takie będą odpowiednio oznaczone w wynikach wyszukiwania w celu zaznaczenia, że są to oferty promowane/sponsorowane.


§ 16
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1.    Administratorem danych osobowych Użytkowników w związku ze świadczeniem Usług jest Usługodawca.
2.    Usługodawca będzie przetwarzał dane osobowe Użytkowników m.in. w celu wykonania zawartej umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną (nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego w ramach usług świadczonych w ramach Serwisu lub Aplikacji oraz rozpatrzenia ewentualnych reklamacji). 
3.    Więcej informacji o tym jak Usługodawca przetwarza dane Użytkowników, w tym przysługujących im prawach dostępu, sprostowania, przenoszenia, usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawa sprzeciwu, znajduje się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie: https://www.castorama.pl/regulaminy/polityka-prywatnosci.
4.    We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników można się kontaktować z Usługodawcą lub jego Inspektorem Ochrony Danych pod adresem: IOD@castorama.pl.

§ 17
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.    Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany postanowień Regulaminu z ważnych przyczyn, którymi są:
a.    zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną i wpływ na Regulamin;
b.    nałożenie na Usługodawcę określonych obowiązków przez urzędy, sądy lub organy państwowe;
c.    zmiany lub wprowadzenia nowych Usług, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do oferty Usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu i Aplikacji;
d.    zmiany parametrów technicznych umożliwiających korzystanie przez Użytkowników z Usług;
e.    zmiany uzasadnione względami bezpieczeństwa, tj. w celu przeciwdziałania zagrożeniom dla cyberbezpieczeństwa, w celu ochrony przed złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych;
f.    zmiany danych kontaktowych Usługodawcy;
g.    zmiany redakcyjne Regulaminu.

Informacje dotyczące zmian Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom w terminie 7 dni przed ich wejściem w życie poprzez umieszczenie informacji na stronie Serwisu i w Aplikacji oraz (w przypadku Użytkowników zarejestrowanych) drogą elektroniczną poprzez przesłanie komunikatu systemowego do zarejestrowanych Użytkowników Serwisu i Aplikacji, na adres mailowy podany podczas rejestracji.
2.    Użytkownikowi zarejestrowanemu przysługuje prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną niezwłocznie po otrzymaniu informacji wskazanej w ust. 1 powyżej, przy zastosowaniu procedury opisanej w paragrafie „Wyrejestrowanie się użytkownika z Serwisu i Aplikacji/Dezaktywacja (zamknięcie) Konta”. Użytkownik niezarejestrowany, nie akceptujący zmian w Regulaminie, powinien zaprzestać korzystania z Serwisu i Aplikacji.
3.    W przypadku stwierdzenia, że którekolwiek z postanowień Regulaminu jest z jakichkolwiek powodów, w części lub w całości, dotknięte sankcją nieważności, Usługodawca zobowiązuje się do dokonania takich zmian jego treści, by nieważność ową usunąć. Nieważność jednego z postanowień Regulaminu nie ma wpływu na ważność pozostałych jego postanowień.
4.    Ewentualne spory mogące powstać w związku ze stosowaniem Regulaminu rozstrzygane będą przez właściwe sądy powszechne. W wypadku powstania sporu z udziałem konsumenta pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (adres poczty elektronicznej Usługodawcy dla potrzeb kontaktu za pośrednictwem platformy internetowej ODR jest następujący: odr@castorama.pl).
5.    Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 21 stycznia 2025 r.
 

Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres:
Castorama Polska Sp. z o.o. 
ul. Krakowiaków 78, 02-255 Warszawa 
e-mail: bok@castorama.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(np. nazwa/rodzaj usługi)
Data zawarcia umowy o świadczenie usługi:
___________________________________________________________________________
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
___________________________________________________________________________
Adres konsumenta(-ów):
___________________________________________________________________________
Podpis konsumenta(-ów):
___________________________________________________________________________
Data:
___________________________________________________________________________
(*) Niepotrzebne skreślić
Administratorem danych osobowych jest Castorama Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-255), przy ul. Krakowiaków 78 KRS: 0000024785, NIP: 5261009959. Celem przetwarzania danych osobowych zawartych w formularzu odstąpienia od umowy jest realizacja prawa odstąpienia, podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Przysługuje Państwu prawo żądania dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przenoszenia Państwa danych osobowych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych można znaleźć pod adresem: https://www.castorama.pl/regulaminy/polityka-prywatnosci