Jak wybrać zamek do mebli biurowych?
Czy wiesz, jak różnorodne mogą być zamki meblowe? Dzielą się one na wpuszczane, skrzynkowe, zatrzaskowe, a także magnetyczne i zasuwkowe. Które z nich najlepiej sprawdzają się w meblach biurowych? Jaki zamek biurowy zyskuje największą aprobatę klientów biznesowych? Pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązanie, dzięki któremu docenisz nie tylko nową funkcjonalność, ale i wygodę!
Zamek do mebli w życiu codziennym
Kiedyś zamki towarzyszyły nam na każdym kroku, będąc nieodłączną częścią mieszkań. Występowały w barkach i długich meblościankach. Wraz z upływem lat i zmianami w stylach urządzania mieszkania, przeszły one całkowitą transformację. Teraz ciężko sobie bez nich wyobrazić jakiekolwiek biuro (nawet to domowe) lub siedzibę firmy!
Dzięki aktualnej dostępności przeróżnych modeli zamki biurowe mogą zapewniać nie tylko ochronę, ale też stanowić fantastyczne uzupełnienie frontów, a nawet swoistą dekorację. Nic dziwnego, że bez przerwy zyskują na popularności. Bezpieczeństwo jest bardzo ważne.
Jakie meble biurowe potrzebują zamka?
Nim dokonamy wyboru, warto przeanalizować, jakie meble powinny zostać wyposażone w zamki. Oczywiście wszystko zależy tutaj od indywidualnych potrzeb i preferencji, lecz dzisiejsze rekomendacje pomogą pokierować Cię ku podjęciu świadomych decyzji.
Nasi klienci najczęściej zabezpieczają:
-
szuflady i szafki biurkowe,
-
witryny (szczególnie z cennymi odznaczeniami i wyróżnieniami),
-
szafki z dokumentami (tzw. szafki aktowe),
To, co jest pewne to fakt, że w każdym gabinecie lub biurze powinien znaleźć się mebel, który umożliwia nam profesjonalne zabezpieczenie ważnych materiałów. Mogą być to dokumenty, przedmioty osobiste, pieniądze, a także dane wrażliwe, które pod żadnym pozorem nie powinny dostać się w niepowołane ręce. Jeżeli nie mamy miejsca na osobną szafkę, warto zastanowić się też nad sejfem lub właśnie zamykaną kasetką.
Porada eksperta
Aby działać zgodnie z wytycznymi RODO, warto zwrócić uwagę na zainstalowanie zamków w meblach, w których przechowywane są akta i inne dane poufne.
Zamek meblowy może pojawić się nie tylko w szufladzie umieszczonej w biurku, ale także dotyczyć samodzielnej szafki postawionej w odpowiadającym nam miejscu. Choć wprowadzenie mebli na kółkach to świetne udogodnienie, jednocześnie dodają one mobilności, co może okazać się niebezpieczne w przypadku prywatnych materiałów. Właśnie dlatego potrzebne jest zabezpieczenie!
Jaki zamek meblowy jest najlepszy do biura?
Zaczynamy naszą przygodę! Wybierając dobry zamek do mebli biurowych, kluczowe będzie zrozumienie poziomu wymaganego zabezpieczenia. To ocenimy poprzez uważne przejrzenie zawartości szafek i szuflad. Może się okazać, że od zamka potrzebujemy tylko symbolicznego spełnienia swojej funkcji, przykładowo w postaci ochrony osobistych przedmiotów w biurze typu open space. Istnieje też zupełnie odwrotny scenariusz, w którym dochodzimy do wniosku, że konieczne jest zapewnienie najwyższego poziomu antywłamaniowego. Obydwa rozwiązania są dla nas dostępne!
Porada eksperta
W szafkach pracowniczych często wykorzystuje się zamki szyfrowe, dzięki którym nie jest konieczne przynoszenie ze sobą klucza. Poprzez zapamiętanie i wprowadzenie ciągu cyfr, blokada automatycznie się zwalnia. Tego typu zamek meblowy pojawia się też na siłowniach, basenach lub w klubach fitness. To duże ułatwienie zarówno dla obsługi, jak i samych odwiedzających.
Jeśli jednak zamek ma służyć do zabezpieczenia bardzo istotnych przedmiotów, które są przechowywane w biurze, zdecydowanie nie warto oszczędzać. Należy go starannie wybrać lub rozważyć kupno profesjonalnego sejfu z odpowiednio dobranym i solidnym zamkiem. Nie zalecamy tu za to typowych zamków zasuwanych.
Jak wybrać trwały zamek meblowy?
Wśród najlepszych jakościowo zamków do mebli biurowych znajdziemy:
-
zamki z wkładką bębenkową – posiadają własny mechanizm. W porównaniu do modeli kasetkowych, w których wystarczy podważyć zapadkę, o wiele trudniej je zniszczyć;
-
zamki zasuwowe – stosunkowo łatwo je „wyrwać” z mebla, jeśli nie jest on wykonany z bardzo mocnych i wytrzymałych materiałów.
Warto jednak podkreślić, że montaż zamka z wkładką bębenkową nie będzie możliwy w każdym meblu. W tej sytuacji ratują nas właśnie alternatywy kasetkowe i skrzynkowe, które także są bezpieczne, ale po prostu mniejsze. W przypadku witryn popularność zdobywają specjalne zamki witrynowe.
Meble biurowe z gotowymi zabezpieczeniami – czy warto?
Jeśli jesteśmy dopiero na etapie wyboru nowych mebli do biura, warto postawić na te, które mają już zamontowane zamki. To wcale nie jest takie trudne. Wśród zestawów gabinetowych nie brakuje szuflad i szafek z dedykowanym zamknięciem na klucz. W ten sposób unikniemy późniejszych wyzwań związanych z samodzielnym dopasowywaniem odpowiednich akcesoriów, a także samym ich montażem. Zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych przez nas przedmiotów i dokumentów nigdy nie było prostsze!